Estas en:

Palacete de la familia Martínez

Ubicación: Calle Eulogio Díaz Miranda, 22. Grau/Grado

Obra del arquitecto santanderino Juan Miguel de la Guardia, construida a finales del siglo XIX en estilo ecléctico, con gran austeridad decorativa, para el indiano Manuel Martínez García, emigrante en Cuba.

A principios del siglo XX, ocupando parte de la huerta, D. Manuel mandó construir el conjunto de casitas, localizadas en la Resqueta, y que son un claro exponente de la vivienda obrera de la época, pues fueron construidas para alojar a trabajadores del ferrocarril.

Descripción:

Se trata de un palacete urbano de planta cuadrada y alzado en forma de H, con dos cuerpos laterales de tres pisos, que flanquean uno central de dos, donde aparece el arco de entrada al inmueble. La construcción está rodeada por jardín cerrado con un muro y verja.

La fachada principal se estructura en tres calles bien definidas, la central con puerta de medio punto y sobre ella tres ménsulas con motivos vegetales, que soportan un balcón con rejería. Las calles laterales, más altas e iguales, cuentan con ventanas blasonadas cerradas con rejería y en la tercera planta, ventanas bíforas en arco de medio punto.

En la fachada este, se abre un gran arco ajimezado con tracería calada. En la fachada posterior hay una galería de madera y cristal que ocupa dos plantas. Al interior destaca la escalera de piedra que da acceso al vestíbulo.

 

Ficha asturiano:

Ye obra del arquitectu D.Juan Miguel de la Guardia, llevantada nos caberos años del XIX y tien un estilu eclécticu, con una decoración peraustera; mandólu facer D.Manuel Martínez García, emigrante cubanu. Trátase d'un palaciu urbanu de planta cuadrada, col aizáu en forma d’H y tres cuerpos: dos llaterales de tres pisos y ún central de dos, que ye onde apaez l'arcu d'entrada.Tien un xardín zarráu con una muría y una verxa.
La cadarma de la fachada principal tien tres estayes bien nidies: la central con puerta de mediu puntu rematada con un bocel y, enriba d’ella, tres sofites a mou de repises qu’aguanten por un balcón con rexes.
El  lluciu de les fachaes acuártenlu les marcaciones de los vanos, los esquinales, los pilares y les impostes que finxen el pisu superior, asemeyando piedra visto.
Les fachaes llaterales son más altes y hermanes; cuenten con ventanes abalconaes zarraes con rexes allugaes de mou simétricu y, na tercer planta, ventanes bífores n'arcu de mediu puntu.
Nel cuerpu Este ábrese un gran arcu aximezáu, ye dicir, partíu pel mediu por una columna, con decoración de figures xeométriques calaes .Na fachada posterior hai una galería de madera y cristal que toma dos plantes. Nel cuerpu central, na planta baxa, hai un estragal onde naz una escalera de piedra que xube a la vivienda.
A primeros del sieglu XX, nuna estaya de la güerta, D. Manuel mandó construyir un garapiellu casines en La Resqueta, que son un exemplu pernidiu de la vivienda obrera d'esta dómina.