Iglesia Parroquial de San Pedro / Ilesia Parroquial de San Pedru

Ubicación: calle La Magdalena, Grau/Grado

Es un edificio de estilo ecléctico, con elementos inspirados en el estilo románico y gótico, diseñado por el arquitecto gijonés Lucas María Palacios, construido en 1884 y abierto al culto en 1890. Destaca por su monumentalidad y por la excelencia de los materiales empleados, predominando la piedra tallada.

Tiene tres naves, transepto y triple cabecera recta. El imafronte, flaqueado por doble torre campanario con chapiteles de escamas de cinc, presenta en sentido ascendente, arco de entrada de medio punto, emblema de su patrón con inscripción y óculo superior.
Interiormente se cubre con bóvedas de arista, a excepción del crucero donde aparece un cimborrio octogonal cubierto con falsa cúpula de ocho gajos. Los vanos se cierran con un conjunto de vidrieras emplomadas, sustituidas tras la Guerra Civil.

Conserva como ajuar mobiliario una serie de retablos con sus esculturas: el mayor, hecho por la casa del Río de Oviedo, fue donado por D. Manuel Longoria y Cuervo, los laterales por D. Carlos González y D. Manuel Longoria, de los que se conserva uno de ellos y el de la Purísima Concepción, donado por D. Martín González del Valle, primer marqués de la Vega de Anzo, en memoria de su primera esposa Doña Julita.

La iglesia fue incendiada durante la Guerra Civil, causando grandes desperfectos en su interior y el derrumbe de la torre izquierda, reedificada tras la contienda bélica.

 

Ilesia Parroquial de San Pedru (asturiano)

Ye una edificación d’estilu eclécticu con elementos Inspiraos nel estilu románicu y góticu. Anició la so construcción en 1884, abriéndose al cultu en 1890. Ye señalada pola so monumentalidá y polos materiales percalidables emplegaos, penriba too la piedra tallao. Tien tres naves, transeptu y triple cabecera recta. L'imafronte, que tien doble torre campanariu pelos llaos con capiteles d'escames de cinc, presenta en sentíu ascendente un arcu d’entrada de mediu puntu, emblema del so patrón con inscripción y ventanina circular superior.
Na parte dientro atápase con bóvedes d'arista, a nun ser el cruceru onde apaez un cimborriu octogonal atapáu con una falsa cúpula d'ocho gaxos. Los vanos zárrense con un conxuntu de vidrieres emplomaes, que se trocaron n'acabando la Guerra Civil.
Conserva ente'l troxe moblliariu una riestra retablos coles sos escultures. El más grande, fechu pola Casa del Rio d’Uviéu, regalólu D.Manuel Longoria y Cuervo; los llaterales diéronlos D.Carlos González y D.Manuel Longoria anque namás se conserva ún d’ellos; y el de la Purísima Concepción, del que fizo donación D.Martín González del Valle, primer Marqués de la Vega d'Anzu,n'alcordanza de la so primer muyer Dña Julita.
A la ílesia metiéron-y fueu na Guerra Civil, orixinando bien d'estropicios del so interior, amás de valtiar una de les sos torres, la izquierda, que se reconstruyó en finando la Guerra.