El Capitolio o Palacete Velázquez

Ubicación: Calle Eulogio Díaz Miranda, esquina parque, Grau/Grado

Este notable palacete de indianos, también conocido como Chalet del Campo, es atribuido al arquitecto santanderino Juan Miguel de la Guardia.  Fue mandado construir a finales del siglo XIX por el indiano Manuel Velázquez, emigrante a Santo Domingo.

Es de estilo ecléctico y un ejemplo destacado de la arquitectura indiana, que abunda mucho en la villa moscona. Se alza exento en el centro de un amplio y hermoso jardín, el que a principios del siglo XX contaba con una réplica del grupo escultórico de Las Tres Gracias del escultor neoclásico italiano Antonio Cánova.


Estructuralmente presenta una planta cuadrada de dos pisos, buhardilla y torre de cuatro pisos con cubierta piramidal truncada en cerámica vidriada con vistosos colores y galería acristalada desde la que se accede a la terraza superior.


En la fachada principal, destaca un pórtico adintelado de orden jónico y al que se accede por una escalinata de piedra de doble tiro de tipo imperial italianizante. Los muros laterales y posteriores están calados de amplios vanos que les dan aspecto de galería corrida.


El Capitoliu o Palacete Velázquez


Esti célebre palaciu, tamién conocíu como xalé d’EI Campu, atribuise al arquitectu D.Juan Miguel de la Guardia, especializaú n'arquitectura residencial y autor d’obres arramaes per tol Principáu d'Asturies. Mandólu construyir a lo último del sieglu XIX l’indianu D. Manuel Velázquoz, emigráu a Santu Domingu. Ye d’estilu eclécticu y un notoriu exemplu d’esta triba d’edificaciones que perabonden en Grau.


Llevántase solu metada d’un xardín enforma grande y perguapu, nel que s’ almiró al entamu'l sieglu XX un grupu escultóricu, "Las Tres Gracias", del artista neoclásicu italianu Antonio Cánova. Nun se sabe con seguridá si yera 'I verdaderu. polo que tamién pudo ser una copia del orixinal.


Na so cadarma presenta una planta cuadrada de dos pisos, bufarda y una torre de cuatro, con cubierta piramidal de cerámica vidriada de colores pervistosos y una galería acristalada dende la que s‘ aporta a una terraza superior. Na fachada principal destaca l’antepar con montantes d’estilu xónicu al que s' aporta per aciu d’una escalinata de piedra de doble tiru a mou Imperial italianizante.


Nos tres murios restantes apaecen balcones, ventanes y miradores enguapecios con teyaínos, frontones curvos y tarxetes con motivos figurativos y vexetales. Fina nuna comisa movida, adornada con mensulines.