Casa de los Arcos o de Arias Miranda

Ubicada en la Plaza General Ponte, donde se celebra el mercado tradicional de los miércoles y los domingos, se estructura en tres plantas. Sus dos primeros pisos datan del siglo XVIII y están realizados en sillar de piedra caliza rosácea, mientras que el tercero, junto a la buhardilla, parecen corresponder a una ampliación del siglo XIX.

Esta edificación corresponde a un modelo de vivienda urbana, que se repite en otras villas de la región y , posiblemente, sea la única construcción que permanece en pie de un conjunto más amplio que bordeaba la plaza.

Destaca el pórtico con arcos de medio punto en la planta baja y que nombre a la casa. Presenta una distribución simétrica de los vanos, en los que destaca el balcón central del primer piso de hierro forjado, cuyo antepecho volado se cierra con rejería de tornaduras, recordando el estilo rococó.
 

Casa de Los Arcos o d’Arias Miranda (asturiano)


Atópase na Plaza Xeneral Ponte, au se celebra‘l mercáu tradicional de los miércoles y domingos .Tien tres plantes; les dos primeres del sieglu XVIII y la tercera del XIX.
Correspuéndese colos modelos de vivienda urbana qu'habia daquella n’otres villes del país y quiciabes sía la única construcción que queda de pies d’ente tol conxuntu qu’arrodiaba la Plaza.
Del edifidu orixinal caltiénense los dos pisos inferiores, fechos de piedra caliza llabrao de color rosáu, demientres que’l superior y la bufarda seique son un enanche del XIX.
Na planta baxa sobresal l’estragal con arcos de mediu puntu, que-y dan nome al edificiu. Los vanos repártense de mou simétricu, siendo cosa de señalar nel primer pisu'l balcón central de fierro forxao, con barandielles volaes, y que zarra con rexes torniaes, remembrando daqué al estilu rococó.